Notulen ledenvergadering 17 maart 2023

1. Opening en welkom door de Afmelding van Albert van Santvoort, Hans van Leeuwen, Piet van de Wetering en Charles van Herpen welke gevraagd heeft naar ander vergadertijdstip i.v.m. werkende senioren. Vergadering geeft de voorkeur aan de middag.
  2. Notulen 25 maart 2022 worden goedgekeurd met dank aan secretaris.
  3. Mededeling activiteitencommissie: Er wordt heel nadrukkelijk gevraagd of mensen zich daadwerkelijk aan willen melden wanneer zij deelnemen aan activiteiten BSG.
    Mededelingen bestuur: De mobiele klusdienst gaat van start per 1 april a.s. Bij de informatie welke verspreid wordt bij de Ons wordt telefoonnummer bekend gemaakt van de coördinator Frans Verstegen.
    Ook de vervoersdienst heeft een coördinator gevonden in de persoon van Thea Wakonig. Deze dienst gaat per 1 mei beginnen met voorlopig 6 vrijwilligers.
  1. Presentatie van het jaarboekje 2023 door de voorzitter. Agenda kan t.z.t. aangevuld worden door de leden zelf als er weer datum beschikbaar is voor bep. activiteit.
  2. Financieel verslag 2022 (Herman Loerakker ) en verslag kascommissie. De kascommissie heeft de kas gecontroleerd en in orde bevonden. Begrijpelijk is er dit jaar extra geld uitgegeven vanwege jubileum en naamgeving. Contributie blijft 25 p.p. voor 2023.
  3. Aftredend en opnieuw herkiesbaar: Riny van de Akker. Aftredend en niet meer herkiesbaar is Henriette van Erp-van den Hoek.
    Antoon Bierings neemt als vicevoorzitter het woord en vraagt de aanwezigen in te stemmen met herbenoeming van de voorzitter en vraagt ons kandidaat bestuurslid Thea Wakonig- van Zandvoort zich voor te willen stellen. Bij acclamatie worden zowel de voorzitter als Thea Wakonig benoemd.
  1. Mededelingen vanuit KBO Kring Oss. De KBO’s van de provincies Limburg, Overijssel , Gelderland en Noord Holland hebben zich -net als jaren geleden KBO Brabant- onlangs afgescheiden van het samenwerkingsverband KBO-PCOB. Wel hebben voornoemde provinciale afdelingen afgesproken om daar waar mogelijk nauw samen te werken. Zo zullen ze voortaan samen de ONS gaan uitbrengen met een aparte pagina per
    provincie. Samen kunnen deze afdelingen nog beter een vuist maken naar de politiek!
  1. Onze vrijwilligers: Met een zaallied, bloemen, een etentje en mooie woorden van de voorzitter worden onze vrijwilligers Ineke van Zandvoort (bezorger van de Ons) en Henriette van Erp (bestuurslid) bedankt.
    Henriette wordt met instemming van de vergadering benoemd tot lid van verdienste waardoor zij een ereplaats verdient op de website van de BSG.
  2. Rondvraag : Mevr. Wil van Proosdij spreekt haar waardering uit voor het bestuur en alle harde werkers binnen onze vereniging.

Na de vergadering luisteren wij naar een presentatie van medewerkers van Ons Welzijn, die ons vertellen waar het sociale team zoal hulp kan verlenen en wat hun takenpakket behelst voor alle inwoners van Geffen.
Brabant Wonen vertelt ons over het T.Huiz wat bezocht kan worden in ‘ s Hertogenbosch en in Oss. Hiertoe dient wel afspraak gemaakt te worden.

Wij genoten van een hapje, drankje en elkaars gezelschap.  Er waren 82 aanwezigen.