Notulen / Besluitenlijst jaarvergadering 22 maart 2024

1. Opening en welkom door de voorzitter.  Afmelding van Charles van Herpen, Ber en Corrie Vissers, Piet en Annie van Schijndel en Rien de Veer.
    Voorzitter spreekt met waardering over de geste van gratis kopje koffie beschikbaar gesteld door Frankies.
  2. Notulen 17 maart 2023 worden goedgekeurd met dank aan secretaris. N.a.v. de notulen wordt de mededeling gedaan dat het jaarboekje is vervallen en worden onze leden gewezen op de website voor nieuwtjes, foto’s en uitgebreide agenda…
  3. Mededeling vanuit Stichting Het Oude Klooster: Er wordt gevraagd om suggesties voor het huiskamergevoel in het Oude Klooster te vergroten. Ons bestuur vraagt de leden mee te willen denken over nieuw te starten activiteiten voor alle leeftijden.
  4. Financieel verslag 2023 (Herman Loerakker ) en verslag kascommissie. De kascommissie heeft de kas gecontroleerd en in orde bevonden. De energiecrisis heeft mede geleid tot stijging van huurpenningen. Bovendien zien wij dat alles duurder wordt. Bestuur stelt de vergadering voor de contributie te verhogen met €5,00 p.p. naar €30,00. Gastleden betalen €16,00.Vergadering is akkoord. Huub Lamers gaat de kascommissie verlaten en wordt opgevolgd door Frans Verstegen.
  5. Aftredend en niet herkiesbaar: Tineke Willemse en Corrie Hondong.De voorzitter vraagt ons kandidaat bestuurslid Marja van Doremalen zich voor te willen stellen. Bij acclamatie wordt Marja van Doremalen benoemd als bestuurslid.
  6. Mededelingen vanuit KBO Kring Oss. Het kringbestuur werkt voor alle aangesloten K.B.O. afdelingen in de gemeente Oss en onderhoudt contacten met KBO Brabant, Ons Welzijn, de seniorenraad en de gemeente Oss. Zij zorgen voor deskundigheidsbevordering wat de 12 belastinginvullers b.v. betreft. Sinds 20 februari heeft de BSG ook een deskundige belastinginvuller in de persoon van Gerard Kouwenberg. Voor contact kunt u het bestuur benaderen. Onze leden kunnen 19 oktober in de agenda zetten omdat Kring Oss wederom een seniorenmarkt zal organiseren.
  7. Onze vrijwilligers: Met een zaallied, bloemen en mooie woorden van de voorzitter worden onze vrijwilligers Tineke Willemse, Jan Ceelen, Tonny van Erp, Gerard van Erp en Albert van Santvoort bedankt voor hun enorme inzet gedurende lange tijd.
  8. Mededeling oud bestuurslid Corrie Hondong. Corrie bedankt middels een brief voor vele mooie jaren die zij samen met ons mocht beleven. Brief wordt gelezen door Jeannette van Zandvoort. Aanwezigen worden er stil van.
  9. Mededeling reiscommissie: Op 19 april vindt er een uitstapje plaats naar Duinhoven in Uden en er is nog een mogelijkheid aan te sluiten. Eind september/begin oktober wordt er een driedaagse reis georganiseerd voor de liefhebbers in samenwerking met Ruwaard, Lith, Don Bosco, Heesch en mogelijk ook Nuland en Vinkel.
  10. Mededeling activiteitencommissie: Na de zomer stoppen Henriette van Erp, Alice van de Haterd en Jeannette van Zandvoort van de activiteitencommissie omdat zij het stokje graag over willen geven na al die jaren.
  11. Rondvraag : Christine Ceelen vraagt de leden de nieuwsbrief goed te bewaren zodat informatie teruggelezen kan worden. Er wordt gewezen op de website waarop alle nieuwsbrieven terug te lezen zijn evenals andere relevante informatie.Alice v.d. Haterd  pleit ervoor de kerstviering te laten bestaan. Ria Gijsbers is bereid  extra eigen bijdrage te betalen hiervoor. Frans Langens is van mening dat kerst meer past in huiselijke kring en hij wil vasthouden aan nieuwjaarsbijeenkomst. Bestuur is van mening dat we rekening dienen te houden met de wensen van onze leden en zullen leden bevragen.

Er waren 93 aanwezige leden.

Christon van Oorschot heeft namens de brandweer een mooie bijdrage geleverd aan deze middag met zijn presentatie over “brandveiligheid in zijn algemeenheid”. Een onderwerp wat iedereen raakt. Dank hiervoor.

Onder het genot van een drankje, hapje en elkaars gezelschap kunnen wij terugzien op een goedverzorgde, waardevolle ledenvergadering.